Mattefredag i Kalmar

Under höstlovet bjuder Linnéuniversitetet in till en spännande tisdagseftermiddag där du som barn, ungdom eller vuxen får möjlighet att ”gympa” din hjärna genom olika praktiska och teoretiska utmaningar. Mattefredag på en tisdag? Har det blivit fel i kalkyleringen? Inte alls! Då öppnas portarna för en spännande eftermiddag i Kalmar för hela familjen. Mattefredag arrangeras även

Mattefredag i Kalmar Read More »

The advantages of print vs. digital reading

A meta-analysis on the effects of reading media on reading comprehension Highlights • Paper-based reading yields better comprehension outcomes than digital-based reading. • Reading time frame and text genre moderate the medium effect on comprehension. • The advantage of paper-based comprehension has increased over the years since 2000. Läs vidare [ScienceDirect]

The advantages of print vs. digital reading Read More »

Hands on, Minds on: How executive function, motor, and spatial skills foster school readiness

Early childhood is a period of developmental firsts. Children take their first steps, use their first words, make their first friends, and have their first experiences in formal schooling. All of these monumental achievements open up expansive opportunities for exploration, growth, and development, but at the same time they present the challenges of absorbing new

Hands on, Minds on: How executive function, motor, and spatial skills foster school readiness Read More »

Why don’t we understand statistics?

The first study of why people struggle to solve statistical problems reveals a preference for complicated rather than simpler, more intuitive solutions — which often leads to failure in solving the problem altogether. The researchers suggest this is due to unfavorable methods of teaching statistics in schools and universities, and highlight the serious consequences when

Why don’t we understand statistics? Read More »

Nämnarens historik

Tidskriften Nämnaren började utkomma 1974 som kontaktorgan mellan lärarutbildare i matematik. Den gavs ut från SÖ:s fortbildningsavdelning vid Lärarhögskolan i Mölndal, som hade riksansvar för centralt producerad matematikfortbildning från lågstadiet till gymnasiet och för lärarutbildarseminarier i matematik. Publikationen blev omedelbart efterfrågad. Redan första utgivningsåret erbjöds skolor att abonnera. Från läsåret 78/79 flyttades teknisk produktion och

Nämnarens historik Read More »

NOMAD – 23 (3-4)

Volume 23, No 3-4, November 2018 e-NOMAD Editorial Tamsin Meaney and Toril Eskeland Rangnes Language diversity in mathematics education in the Nordic countries 2008–2018 Eva Norén and Petra Svensson Källberg Fabrication of newly-arrived students as mathematical learners Petra Svensson Källberg Identity formations as mathematical learners in the context of transition Marie Sjöblom Developing mathematical reasoning

NOMAD – 23 (3-4) Read More »