25 april 2017
Högskolan i Borås >>
Jaana Ben Maaouia
Redovisningar av team-uppgift om problemlösning
CFL >>
Michel Bridi
SPRINT >>
Emma Holström & Karin Franzon
21 mars 2017
Inledning och uppföljning av team-uppgift >>
Elisabeth
Problemlösning – med fokus på nyanlända elever >>
Karin Wallby & Madeleine
21 februari 2017
Inledning, uppföljning och Blå strävor >>
Elisabeth och Lena
Olika yrkesroller runt nyanlända elever
Framgångar och utmaningar – STHL på CFL >>
Mahdi Salimi
17 januari 2017
Inledning och uppföljning >>
Elisabeth
Geometri – med fokus på nyanlända elever >>
Madeleine
Geometri – laborativa aktiviteter >>
Lena
22 november 2016
Elev – lärare – matematik; didaktiska perspektiv på skolmatematiken >>
Ola Helenius
Steget före-undervisning >>
Elisabeth
18 oktober 2016
Matematik ur ett interkulturella perspektiv >>
Saman Abdoka
Se även Elevens bakgrund – en resurs, Nämnaren 2015:4
Rollfördelning >>
Uppföljning av inkomna synpunkter på planeringsmallen
Elisabeth
20 september 2016
Introduktion >>
Introduktion och uppföljning av team-uppgifter
Elisabeth
Planeringsunderlag >>
– vem gör vad?
Elisabeth
Aritmetik och laborativa material >>
– med fokus på nyanlända elever
Presentationen är kompletterad med bl a hänvisningar till aktiviteter och några förtydliganden.
Madeleine och Lena
19 augusti 2016
Välkommen! >>
Inledning 19 aug 2016 av Elisabeth Rystedt
Forskning om flerspråkiga klassrum – vad kan vi lära? >>
Eva Norén
Introduktion av kompetensutvecklingen – innehåll och form >>
Elisabeth
Aritmetik – med fokus på nyanlända >>
Madeleine Löwing
Kartläggnings- och diagnosmaterial >>
Madeleine
Har du önskemål, förslag eller synpunkter, hör av dig till Lena.Trygg@ncm.gu.se