Nytt nummer av NOMAD, Nordisk MatematikkDidaktikk

Nu finns ett rykande färskt nummer av NOMAD, Nordisk MatematikkDidaktikk att läsa. NOMAD är den enda Nordiska matematikdidaktiska forskningstidskriften och har som syfte att främja nordisk forskning i matematikdidaktik. Detta nummer av NOMAD innehåller 4 artiklar. Uncommon vocabulary in mathematical tasks in relation to demand of reading ability and solution frequency Anneli Dyrvold, Ewa Bergqvist […]

Nytt nummer av NOMAD, Nordisk MatematikkDidaktikk Read More »

Svar och lösningar, feb 2015

Lösningar har kommit från: Hilda, klass 5C, Kastellegårdsskolan, Kungälvs kommun (lärare: Joanna Aho). Surya P, Åk 2, Sollentuna. Amil M, klass 3A, Krokslättsskolan, Mölndal. Felix, Fanny, Jonathan, Katrine, Maja, Ella, Alice, Ebba, Nicolas, Sabbi, Samin, Moa, Hanna, Lovisa, Selma, Pontus, Isabel, Alexander, Matilda, Julia, Tilda och Trolle, klass 6C, Rydbergsskolan, Lerum (lärare: Marian Sandström). Lösning

Svar och lösningar, feb 2015 Read More »