Matematiklärares kunskap – tema för årets LUMA-konferens

Ett tema för årets LUMA-konferens, 23/9 – 25/9, är matematiklärares kunskap. Vilka kunskaper behöver matematiklärare för att kunna genomföra god matematikundervisning? På vilka grunder väljs matematiklärarutbildningens innehåll? I vilken utsträckning vet vi att de matematiklärare som vi examinerar har de kunskaper som vi anser vara viktiga? »»» Läs vidare och anmäl dig här. [LUMA, Lärarutbildare […]

Matematiklärares kunskap – tema för årets LUMA-konferens Read More »

Nytt nummer av NOMAD, Nordisk MatematikkDidaktikk

NOMAD nr 2, 2015, innehåller 4 artiklar och en bokanmälan. School mathematical practices as experiences of identity work: the learning journeys of three students Ann-Sofi Röj-Lindberg Sociofaglig inklusion og elevfællesskaber. Til didaktiseringen af kammerathjælp i matematikundervisning på folkeskolens begyndertrin Maria Christina Secher Schmidt Conceptualising a university teaching practice in an activity theory perspective Stephanie Treffert-Thomas

Nytt nummer av NOMAD, Nordisk MatematikkDidaktikk Read More »

NOMAD – 20 (2)

Nummer/Issue Volume 20, No 2, June 2015 Editorial Ann-Sofi Röj-Lindberg School mathematical practices as experiences of identity work: the learning journeys of three students. Maria Christina Secher Schmidt Sociofaglig inklusion og elevfællesskaber. Til didaktiseringen af kammerathjælp i matematikundervisning på folkeskolens begyndertrin. Stephanie Treffert-Thomas Conceptualising a university teaching practice in an activity theory perspective Janne Fauskanger

NOMAD – 20 (2) Read More »