Ny bok utvärderar digitaliseringen i skolan och levererar fem konkreta tips

Teresa Cerratto Pargman, Stockholms universitet, och Isa Jahnke, University of Missouri, är redaktörer och medförfattare till en ny antologi om digitaliseringen i skolan: Emergent Practices and Material Conditions in Learning and Teaching with Technologies. I 14 kapitel vill redaktörer och författare lyfta debatten från att handla om de digitala plattformarna som ett separat verktyg till

Ny bok utvärderar digitaliseringen i skolan och levererar fem konkreta tips Read More »

Månadens problem, november 2019

Du kan ladda ner alla problemen som en pdf. Glöm heller inte att skicka in dina lösningar! Vi publicerar lösningar och kommentarer när inkomna lösningar är sammanställda. Alla_problem_nov_19 Skicka in lösningar Vi utmanar alla enskilda, grupper och klasser att skicka in lösningar, kommentarer eller förklaringar till hur ni löst problemen. Bidragen kan vara digitala eller

Månadens problem, november 2019 Read More »

Skolinspektionen: Lärare brister i digital undervisning

Svenska högstadieelever får inte den digitala undervisning i matematik och teknik som de har rätt till. Till stor del beror detta på bristande kunskaper hos lärarna, menar Skolinspektionen efter en ny granskning. Läs vidare [Lärarnas tidning] Läs även: Digitala verktyg i undervisningen – matematik och teknik i årskurs 7-9 [Skolinspektionen] Begränsad användning av digitala verktyg

Skolinspektionen: Lärare brister i digital undervisning Read More »

Ansök till Kleindagarna senast 4 nov!

Under Kleindagarna samlas ett tjugotal gymnasielärare i matematik för att tillsammans med professorer och högskolelärare utveckla morgondagens matematiklektioner. Vid världsledande Institut Mittag-Leffler i Djursholm, strax utanför Stockholm, utvecklar och planerar vi tillsammans morgondagens matematiklektioner för gymnasiet. Vidareutbildningen pågår under tre dagar. https://kleindagarna.se/ansokan/

Ansök till Kleindagarna senast 4 nov! Read More »