Resultat 2004 – lösningsfrekvens

Statistik över lösningsfrekvens på årets Känguruproblem finns nu tillgänglig. Den baseras på inrapporterade resultat från: Åk 3: 5900 eleverÅk 4: 7746 elever Sammanlagt 517 skolor Åk 5: 5427 eleverÅk 6: 8259 eleverÅk 7: 7091 eleverSammanlagt 622 skolor Åk 8: 8315 eleverÅk 9: 6027 eleverSammanlagt 296 skolor Se även:Procentuell fördelning på poängintervallLösningsfrekvens, EcolierLösningsfrekvens, BenjaminLösningsfrekvens, Cadet Ecolier

Resultat 2004 – lösningsfrekvens Read More »

NOMAD – 9 (2)

Nummer / Issue Volume 9, No 2 Ledare/Editorial Ledare – Nordic Contact Committe Pekka Kupari Recent developments in Finnish mathematics education Erkki Pehkonen & Markku S. Hannula Mathematical belief research in Finland Helle Alrø & Ole Skovsmose Dialogic learning in collaborative investigation Marit Johnsen Høines Understanding constituted by understandings Carl Winsløw Semiotics as an analytic

NOMAD – 9 (2) Read More »

NOMAD – 9 (1)

Nummer / Issue Volume 9, No 1 Ledare/Editorial Nomad gör nystart Fritz Johnsen Dyscalculia – A Cognitive Approach Erkki Pehkonen & Günter Törner Investigating Teachers’ Beliefs Carl Winsløw Quadratics in Japanese Barbro Grevholm A Nordic Graduate School in Mathematics Education starts in 2004

NOMAD – 9 (1) Read More »