Timrå gymnasium satsar på matematiken

I ett försök att stärka och utveckla kvaliteten i matematikundervisningen deltar sju lärare i matematiklyftet.Matematiklyftet arrangeras av Skolverket tillsammans med Nationellt centrum för matematikutbildning. Målet är att öka elevernas måluppfyllelse i matematik och att utveckla undervisningen för matematiklärarna, säger Ulla Kaisanlahti Olsson, resurspedagog i matematik, i ett nyhetsbrev på Timrå gymnasiums hemsida. »»» Läs vidare […]

Timrå gymnasium satsar på matematiken Read More »

Response to Intervention and Bob’s Law

The problem in education reform isn’t a lack of good ideas. It’s a lack of good ideas implemented with enough clarity, consistency, and integrity to actually make a difference in rigorous experiments (and therefore in large-scale application). A recent large-scale evaluation of Response to Intervention (RTI) illustrates this problem once again. »»» Läs vidare/ Read

Response to Intervention and Bob’s Law Read More »

Nyanlända lärare kan göra stor nytta i Malmös skolor

De senaste månaderna har tiotusentals människor kommit till Sverige. En del av dem har lärarutbildning – något som kan vara till stor nytta. Därför borde Malmö högskola erbjuda ett snabbspår för att få in nyanlända lärare i den svenska skolan, skriver Laid Bouakaz, forskare i interkulturell pedagogik. »»» Läs vidare [Metro]

Nyanlända lärare kan göra stor nytta i Malmös skolor Read More »

Supporting the attainment of disadvantaged pupils

In England, the performance gap between students from more- and less-advantaged backgrounds is one of the largest among OECD countries. The current research used school-level data, surveys, and interviews to identify schools that have successfully narrowed the gap, common features across these schools, and what lessons can be learned from success stories. »»» Läs vidare/

Supporting the attainment of disadvantaged pupils Read More »