Kängurutävlingen – 2000. 3 poängs uppgifter.
Kängurutävlingen – 2000. 3 poängs uppgifter. Read More »
Rubrik (Vad?) Syfte (Varför?) Målgrupp (För vilka?) Mål (Vart?) Metoder (Hur?) Tidsplan (När?) Utvärdering (Hur går/gick det?) Ansvariga (Vilka?) Skola:
Klassrumsprojekt – projektplan Read More »
Ramprogram Onsdagen den 13 juni 2001Från NCM medverkar Lars Mouwitz, Elisabeth Rystedt, Lena Trygg och Görel Sterner. 8.30 – 10.00StorsamlingInformation om projektet (Elisabeth)Vad är NCM? (Lars)Information om Nämnaren (Lena), NämnarenTema och NCM/Nämnarens webbplatser (Lars, Lena) 10.30 – 12.00Storföreläsning med Lars MouwitzHur kan lärare lära? – aktuella, internationella erfarenheter 13.30 – 16.30 (inkl kaffepaus)Parallella seminarier• F-klass
Kompetensutvecklingsmodell – Nyköping, Ramprogram Read More »
Enligt den aktuella kunskapsöversikt om kompetensutveckling som NCM har tagit fram, är det av största vikt att kompetensutvecklingsinsatser får löpa över en längre tid. Tillfälliga nedslag i form av enstaka studiedagar brukar visa sig ge ringa långtidseffekt. Det är också av mycket stor vikt att kompetensutvecklingen tar sin utgångspunkt i lärarnas egna erfarenheter och önskemål,
Kompetensutvecklingsmodell – Nyköping, genomförande Read More »
3-poängsuppgifter: 1: C,2: E,3: D,4: E,5: D,6: E,7: D,8: B,9: D,10: D,4-poängsuppgifter: 11: B,12: E,13: D,14: B,15: C,16: B,17: D,18: E,19: A,20: E,5-poängsuppgifter: 21: D,22: D,23: E,24: B,25: D,26: A,27: A,28: D,29: D,30: D,
Kängurustävlingen 2000 – lösningar Read More »
Nummer Issue Volume 8, No 4 Ledare / Editorial NOMAD-stafetten går videre fra Norge til Finland Fulvia Furinghetti and Erkki Pehkonen A comparative study on students’ beliefs concerning their autonomy in doing mathematics Helle Alrø, Morten Blomhøj, Henning Bødtkjer, Ole Skovsmose og Mikael Skånstrøm Farlige små tal – almendannelse i et risikosamfund
Nummer Issue Volume 8, No 3 Guest editors: Barbara Jaworski and Bodil Kleve Background and motives for the conference Jere Confrey Leveraging constructivism to apply to systematic reform Jill Adler Social practice theory and mathematics teacher education: a conversation between theory and practice Stephen Lerman Some problems of socio-cultural research in mathematics teaching and learning
Nummer / Issue Volume 8, No 2 Ledare / Editorial Vurdering og rekruttering Inger Wistedt, Gudrun Brattström och Mats Martinson Studier av kunskapbildning i matematik i dialog mellan två vetenskaper Frode Olav Haara Hoderegning og valg av arbeidsmetode ved elementære utregninger i addisjon, subtraksjon, multiplikasjon og divisjon