NOMAD – 10 (1)

Nummer Issue Volume 10, No 1 Ledare / Editorial On categories of research in mathematics education Gloria Stillman The role of decision making and resources in group solutions of a problem involving Bayes’ formula Markku S. Hannula Shared cognitive intimacy and self-defence: two socio-emotional processes in problem solving Robert E. Reys & Der-Cheng Yang Investigating

NOMAD – 10 (1) Read More »

NOMAD – 9 (4)

Nummer Issue Volume 9, No 4 Ledare/Editorial Från redaktionen Mari Murtonen & Nathaniel Titterton Earlier mathematics achievement and success in university studies Kristine Jess Formativ evaluering i matematikundervisningen – Ændringer i praksis John Berry, Roger Fentem, Anna-Maija Partanen & Sirkka Tiihala The use of symbolic algebra in learning mathematics: the barrier from formal examination schemes

NOMAD – 9 (4) Read More »

NOMAD – 9 (3)

Nummer / Issue Volume 9, No 3 Torulf Palm & Lars Burman Reality in mathematics assessment: An analysis of task-reality concordance in Finnish and Swedish national assessments Hans Erik Borgersen Open ended problem solving in geometry revisited Barbro Grevholm What are the needs of doctoral students in mathematics education? [PDF]

NOMAD – 9 (3) Read More »

Kängurun 2004 – Problem, lösningar och Att arbeta vidare med

Allt material får kopieras och användas fritt i undervisningen. Problemen kan med fördel användas i andra årskurser än dem som de ursprungligen tagits fram för. Vi hoppas att materialet ska hjälpa till att stimulera och inspirera lärare och elever under många matematiklektioner. Ecolier Problem Lösningar och Att arbeta vidare med Benjamin Problem Lösningar och Att

Kängurun 2004 – Problem, lösningar och Att arbeta vidare med Read More »