Ancient maths could foil future cyber hackers

Ancient mathematical problems dating back to Babylonian times could hold the key to keeping our personal data and online payments safe from hackers in the future. A new project by a University of Reading mathematician, in collaboration with Microsoft, will study equations that have fascinated mathematicians for thousands of years, and explore how they might […]

Ancient maths could foil future cyber hackers Read More »

Nations refine mathematics and science education to keep pace with a changing world

Across the world, many new mathematics and science curricula have been implemented in the last decade, according to results released today from TIMSS, the longest running large-scale international assessment of mathematics and science education in the world.  IEA’s TIMSS assessment, directed by the TIMSS & PIRLS International Study Center at Boston College, was conducted in

Nations refine mathematics and science education to keep pace with a changing world Read More »

Divide and conquer: a new formula to minimize ’mathemaphobia’

Maths – it’s the subject some kids love to hate, yet despite its lack of popularity, mathematics is critical for a STEM-capable workforce and vital for Australia’s current and future productivity. In a new study by the University of South Australia in collaboration with the Australian Council for Educational Research, researchers have been exploring the

Divide and conquer: a new formula to minimize ’mathemaphobia’ Read More »

nr 4, 2020

Inledare: Vattendroppar samlas upp Hur mäter vi regn? Rimma Nyman Utifrån något så vardagsnära som regn presenteras ett matematisk samtal med elever i en förskoleklass. Regnmätning kan leda till att eleverna tillgodogör sig nya ord som kärl och volym och i förlängningen en introduktion av exempelvis statistik. Förslag ges på vidare aktiviteter och utmaningar för

nr 4, 2020 Read More »

Digitala läromedel hjälper elever i Helsingborg att bli bättre på matematik

Skolinspektionen identifierade nyligen att Svenska skolor behöver utveckla matematikundervisningen och lägga fokus på utforskande samtal och interaktion. Som en del i arbetet med att nå en högre måluppfyllnad har några skolor i Helsingborg valt att använda digitala läromedel där elever får möjlighet att kommunicera matematik. Läs vidare [It-pedagogen]

Digitala läromedel hjälper elever i Helsingborg att bli bättre på matematik Read More »

Hur påverkas lärarens undervisning av artificiell intelligens (AI) i digitala läromedel?

Helgepriset är ett av Sveriges allra finaste lärarpris. Vinnarna i kategorin för lärare i grundskolan åk 7-9 var i år forskarna bakom ett av Göteborgs universitets ULF-projekt, för deras arbete med att undersöka hur lärarens undervisning påverkas av artificiell intelligens i digitala läromedel. Ett arbete som handlar mindre om tekniken och mer om människorna än

Hur påverkas lärarens undervisning av artificiell intelligens (AI) i digitala läromedel? Read More »