Øresundsdagen 4 – Nov 6th, 2024 ”The implications of AI in introductory mathematics education at the university level”

To explore the implications of AI in introductory mathematics education at the university level, Mathematics NF at Lund University and DTU Compute are pleased to invite you to Øresundsdagen 4. The event will take place at the Technical University of Denmark in Copenhagen (DTU) on Wednesday, November 6th, 2024. The purpose of Øresundsdagen is to

Øresundsdagen 4 – Nov 6th, 2024 ”The implications of AI in introductory mathematics education at the university level” Read More »

MATHmot – A longitudinal study on children’s motivation for mathematics learning

Co-constructing mathematics motivation in primary education – A longitudinal study in six European countries project (MATHMot) looks at the development of mathematics motivation and what affects this process from an international viewpoint. Norway, Sweden, Finland, Serbia, Portugal and Estonia takes part in the study. How does it work? We know less about the development of

MATHmot – A longitudinal study on children’s motivation for mathematics learning Read More »

NOMAD – 29 (2)

Volume 29, No 2, June 2024     Editorial Jóhann Örn Sigurjónsson Teaching mathematics with high cognitive activation: instructional formats and connection-making interactions in high-level Nordic lessons Kristin Westerholm and Eva Norén Lärares erfarenheter av Åtgärdsgarantin i matematik: möjligheter att åstadkomma stödinsatser Jenny Green Primary school students’ engagement in the formative feedback process in mathematics

NOMAD – 29 (2) Read More »

Två nya avhandlingar i matematikdidaktik

Med sin avhandling vill Ulrika Wikström bygga kunskap kring de kombinationer av matematiska symboler och skrivet språk som förekommer i matematiktexter som riktas till elever. Avhandling: Between symbols and words: structural connections in mathematics texts and their effect on reading Hanna Fredriksdotter vill med sin avhandling öka kunskapen om hur social interaktion kan bidra till

Två nya avhandlingar i matematikdidaktik Read More »

Sverige backar i fråga om digitaliseringen i skolorna och tar tillbaka böcker – Finland funderar fortfarande

Ny svensk skollag kräver fysiska böcker i skolor – tidigare fanns endast krav på digitala läromedel. Sveriges skolminister Lotta Edholm ser ett samband mellan sjunkande PISA-resultat och digitaliseringen. Framför allt i de yngre klasserna tar Sverige nu ett steg tillbaka när det gäller digitala läromedel. Digitaliseringen av skolorna har diskuterats i stor utsträckning i Sverige.

Sverige backar i fråga om digitaliseringen i skolorna och tar tillbaka böcker – Finland funderar fortfarande Read More »

Nominera examensarbeten till GE-stipendiet!

Har du handlett eller examinerat ett exceptionellt bra examensarbete om undervisning och lärande i matematik?Nominera det då till GE-stipendiet: ge-stipendiet@ncm.gu.se. GE-stipendiet För att stimulera till fler och bättre examensarbeten med inriktning mot lärande och undervisning i matematik har Nationellt centrum för matematikutbildning, NCM, vid Göteborgs universitet instiftat ett årligt stipendium i Göran Emanuelssons namn för

Nominera examensarbeten till GE-stipendiet! Read More »