Hoppa till innehåll
NCM logotyp
Nationellt centrum för matematikutbildning
  • Aktuellt
  • Tidskrifter
    • Nämnaren
      • Om Nämnaren
      • Nämnaren – Aktuellt nummer
      • Nämnaren, tidigare nummer
      • Artikelregister
      • Fulltextsök PDF:er
      • Skriv för Nämnaren
    • NOMAD
      • Aktuellt nummer/current issue
      • Arkiv
      • Fulltextsök
      • Open access search
      • Redaktion
      • Abonnemang
      • Information for authors/reviewers
      • Workshop
      • NOMAD – Thematic issue
      • Best paper award
      • Om NOMAD
    • Forskningstidskrifter
  • Klassrum
    • Diamantdiagnoserna
      • – Inledning
      • Aritmetik
      • Rationella tal
      • Talmönster och Algebra
      • Mätning
      • Geometri
      • Sannolikhet och Statistik
      • – Diagnoser
    • Kängurutävlingen
      • Kängurutävlingen
      • Tidigare problem
      • Mikael Passares stipendium
    • Matematikpapper
    • Mattetalanger
    • Problemlösning
      • Adventsproblem
      • Dialoger om problemlösning, DPL
      • Kängurutävlingen
      • Månadens problem
      • Problemavdelningen
    • Strävorna
    • Uppslaget
  • Kompetensutveckling
    • Avhandlingar
    • Frågor & svar
    • Göran Emanuelsson-stipendiet
    • Konferenser
    • Matematikverkstad
    • Nätverk
    • Seminarier
    • Vad kan NCM erbjuda?
  • Webbshop
  • Om NCM
    • Besök NCM
    • Vad kan NCM erbjuda?
    • Kontakt
Sök
NCM logotyp
Nationellt centrum för matematikutbildning
Sök
  • Aktuellt
  • Tidskrifter
    • Nämnaren
      • Om Nämnaren
      • Nämnaren – Aktuellt nummer
      • Nämnaren, tidigare nummer
      • Artikelregister
      • Fulltextsök PDF:er
      • Skriv för Nämnaren
    • NOMAD
      • Aktuellt nummer/current issue
      • Arkiv
      • Fulltextsök
      • Open access search
      • Redaktion
      • Abonnemang
      • Information for authors/reviewers
      • Workshop
      • NOMAD – Thematic issue
      • Best paper award
      • Om NOMAD
    • Forskningstidskrifter
  • Klassrum
    • Diamantdiagnoserna
      • – Inledning
      • Aritmetik
      • Rationella tal
      • Talmönster och Algebra
      • Mätning
      • Geometri
      • Sannolikhet och Statistik
      • – Diagnoser
    • Kängurutävlingen
      • Kängurutävlingen
      • Tidigare problem
      • Mikael Passares stipendium
    • Matematikpapper
    • Mattetalanger
    • Problemlösning
      • Adventsproblem
      • Dialoger om problemlösning, DPL
      • Kängurutävlingen
      • Månadens problem
      • Problemavdelningen
    • Strävorna
    • Uppslaget
  • Kompetensutveckling
    • Avhandlingar
    • Frågor & svar
    • Göran Emanuelsson-stipendiet
    • Konferenser
    • Matematikverkstad
    • Nätverk
    • Seminarier
    • Vad kan NCM erbjuda?
  • Webbshop
  • Om NCM
    • Besök NCM
    • Vad kan NCM erbjuda?
    • Kontakt

NOMAD – 6 (3-4)


Nummer
Issue

Volume 6, No 3-4

Ledare/Editorial
The international congress on mathematics education in 2008 – A task for the Nordic countries?

Malcolm Swan
Discussion activities, teacher beliefs and the learning of mature, low attaing students.

Anne Berit Fuglestad
Computer support for diagnostic teaching. The case of decimal numbers.

Gloria Stillman
Engagement with task context of applications tasks: student performance and teacher beliefs.

Frank K. Lester Jr.
Does research reported in mathematics education journals have any relevance for practicing teachers?

NCM, Göteborgs universitet
Postadress: Box 160, 405 30 Göteborg

Besöksadress och företagspaket:
Vera Sandbergs Allé 5A, 2 tr, 411 33 Göteborg

Fakturaadress: Göteborgs universitet/NCM
Box 115, 405 30 Göteborg (Beställar-id måste anges)
Org.nr: 202100-3153

Kontakta NCM
E-post: ncm@ncm.gu.se
Telefon: 031-786 00 00 (universitetets växel)
Nämnaren: namnaren@ncm.gu.se
Föreståndare: Peter.Nystrom@ncm.gu.se

Webbintegritet
Om cookies i denna webbplats
Dataskyddsförordningen
Webbansvarig: Peter Nyström

Börja skriva och tryck enter för att söka