Nyförvärv september, 2005

(2005). Vurdering i matematikk : hvorfor og hvordan? : fra småskole til voksenopplaering : nordisk konferanse i matematikkdidaktikk ved NTNU 15. og 16. november 2004 : konferanserapport. Trondheim, Nasjonalt Senter for Matematikk i Opplaeringen.
Andel, J. (2001). Mathematics of chance. Chichester, Wiley.

Breiteig, T. and G. Brekke (1998). Theory into practice in mathematics education : proceedings of Norma 98, the second Nordic Conference on Mathematics Education. Kristiansand, Høgskolen i Agder.

Bron, A. and L. Wilhelmson (2005). Lärprocesser i högre utbildning. Stockholm, Liber.

Clewell, B. C., B. Anderson, et al. (1992). Breaking the barriers : helping female and minority students succeed in mathematics and science. San Francisco, Jossey-Bass.

Cuoco, A. (2005). Mathematical connections : a companion for teachers and others. Washington, DC, Mathematical Association of America.

Darling, D. J. (2004). The universal book of mathematics : from abracadabra to Zeno’s paradoxes. Hoboken, N.J., Wiley.

Flegg, G. (2002). Numbers : their history and meaning. Mineola, N.Y., Dover Publications.

Foreldreutvalget for grunnskolen and matematikk.org (2004). Foreldre teller! : kan vi hjelpe barna våre med matematikken? Oslo, Foreldreutvalget for grunnskolen.

Fröjd, P. and Göteborgs universitet. Institutionen för svenska språket (2005). Att läsa och förstå svenska : läsförmågan hos elever i årskurs 9 i Borås 2000-2002. Göteborg, Institutionen för svenska språket Göteborgs universitet.

Galilei, G. and K. Zaccheo (2005). Samtal och matematiska bevis om två nya vetenskaper. Stockholm, Atlantis.

Gilbert, G. T. and R. L. Hatcher (2000). Mathematics beyond the numbers. New York ; Chichester, Wiley.

Goodchild, S., L. D. English, et al. (2005). Researching mathematics classrooms : a critical examination of methodology. Greenwich CT, Information Age Pub.

Gustavsson, K. (2005). Föreställningar om folkbildning : en organisationsdidaktisk och filosofisk belysning av olika bildningsideal. Örebro, Örebro universitet Pedagogiska institutionen.

Handley, B. (2003). Speed mathematics : secret skills for quick calculation. New York ; Chichester, Wiley.

Hellsing, L. and J. Waldersten (2005). Skolbok : bredvidläsning för skolans sista stadier. Stockholm, Rabén & Sjögren.

Jacobs, H. R. (1994). Mathematics : a human endeavor : a book for those who think they don’t like the subject. New York, Freeman.

Kozol, J. (2005). The shame of the nation : the restoration of apartheid schooling in America. New York, Crown Publishers.

Mejlsing, R. (1944). Standpunktspröver i Regning : de fire regningsarter : hele tal : købstadskoler. København, Udvalget for skolepsykologiske undersøgelser.

Nielsen, C. (2005). Mellan fakticitet och projekt : läs- och skrivsvårigheter och strävan att övervinna dem. Göteborg, Acta Universitatis Gothoburgensis.

Organisation for Economic Co-operation and Development (2005). Learning a living : first results of the adult literacy and life skills survey. Ottawa Paris, Statistics Canada ; Organisation for Economic Co-operation and Development.

Poguntke, W. (2004). Keine Angst vor Mathe : Hochschulmathematik für Einsteiger. Stuttgart ; Leipzig ; Wiesbaden, Teubner.

Royal Society Advisory Committee on Mathematics Education and Joint Mathematical Council (2005). Ensuring a high quality, localised infrastructure for the continuing development of teachers of mathematics. London, Royal Society.

Rye Ejersbo, L. and A. Nyholm (2004). Didaktik i praksis : matematik og natur/teknik i 5. og 6. klasse : beskrivelser og evaluering af projektets indsatsområde c, 2000 – 2004. København, Learning Lab Denmark. .

Sharp, B. (2004). Meeting SEN in the curriculum : maths. London, David Fulton.

Sjøberg, S., S. Andersson, et al. (2005). Naturvetenskap som allmänbildning : en kritisk ämnesdidaktik. Lund, Studentlitteratur.

Skolverket (2005). Uppgifter i matematik i PISA 2003. Stockholm, Skolverket.

Snöball Film AS and Bro Kompetensesenter AS (2005). Matematikk på 1.-4. trinn en filmbasert ressurspakke for internopplaering i grunnskolen. Oslo, Bro Kompetenseutvikling.

Stein, S. K. (1999). Strength in numbers : discovering the joy and power of mathematics in everyday life. New York ; Chichester, Wiley.

Surowiecki, J. (2005). The wisdom of crowds : why the many are smarter than the few and how collective wisdom shapes business, economics, society and nations. London, Abacus.

Taylor, A. D. (2003). Social choice and the mathematics of manipulation. Cambridge, Cambridge University Press.

Tucker, K. (2005). Mathematics through play in the early years : activities & ideas. Thousand Oaks, CA, PCP / Sage Publications.

Wells, D. (1997). The Penguin dictionary of curious and interesting numbers. London, Penguin.