Nyförvärv november, 2008

(2008). Jul i matematikkens verden / redaktion: Marikka Andreasen, Gert B. Nielsen. Samsö, Matematik.
Ball, D. L., R. Even, et al. (2008). The professional education and development of teachers of mathematics. New York ; London, Springer.

Bay-Williams, J. M., K. Karp, et al. (2008). Growing professionally : readings from NCTM publications for grades K-8. Reston, VA, National Council of Teachers of Mathematics.

Bodanis, D. and R. Elmkvist (2008). Émilie och Voltaire : [upplysningens stora kärlekshistoria]. Stockholm, Månpocket.

Booker, G. and New Zealand Council for Educational Research. (2000). The maths game : using instructional games to teach mathematics. Wellington, N.Z., NZCER.

Ceci, S. J. and W. M. Williams (2007). Why aren’t more women in science? : top researchers debate the evidence. Washington, D.C., American Psychological Association.

Devlin, K. J. (2008). The unfinished game : Pascal, Fermat, and the seventeenth-century letter that made the world modern. New York, Basic Books.

Donovan, S. (2008). Hypatia : mathematician, inventor, and philosopher. Minneapolis, MN, Compass Point Books.

Elliott, P. C. and C. M. E. Garnett (2008). Getting into the mathematics conversation : valuing communication in mathematics classrooms : readings from NCMT’s school-based journals. Reston, VA, National Council of Teachers of Mathematics.

Engström, A. (2008). Att erövra världen : dokumentation av konferensen Grunläggande färdigheter i läsning, skrivning och matematik 26-27 november 2007. Linköping, Linköpings universitet.

Gardella, F. J. (2009). Introducing difficult mathematics topics in the elementary classroom : a teacher’s guide to initial lessons. New York, Routledge.

Hattie, J. A. C. (2008). Visible learning : a synthesis of over 800 meta-analyses relating to achievement. London New York, Routledge.

Herbjørnsen, O. (2006). Rom, form og tall : matematikkdidaktikk for grunnskolen. Oslo, Universitetsforlaget.

Holmberg, B., M. Shelley, et al. (2005). Distance education and languages : evolution and change. Clevedon, Multilingual Matters.

Holme, A. (2007). Da matematikken ble til. Oslo, Damm.

Kinard, J. T. and A. Kozulin (2008). Rigorous mathematical thinking : conceptual formation in the mathematics classroom. Cambridge ; New York, Cambridge

University Press.

Lennerstad, H. and C. Bergsten (2008). Matematiska språk : sju essäer om symbolspråkets roll i matematiken. Stockholm, Santérus.

Lundin, S. (2008). Skolans matematik : en kritisk analys av den svenska skolmatematikens förhistoria, uppkomst och utveckling. Uppsala, Acta Universitatis Upsaliensis Acta Universitatis Upsaliensis.

Mukerji, M. (2007). Marvelous modular origami. Wellesley, Mass., A K Peters.

Naess, A. (2006). Roten av minus en : roman. Oslo, Gyldendal.
Under arbejdet med en biografi om Bernhard Riemann (1826-1866), et af 1800-tallets matematiske genier, oplever en norsk matematiker et kaerlighedsforhold, der er lige så fornuftstridigt og alligevel grundlaeggende nødvendigt som en af Riemanns berømte hypoteser om “roden af minus en”.

Obert, C. and M. Forsell (2008). Håller din verksamhet måttet? : mät enkelt och billigt med hjälp av fokusgrupp. Höganäs, Kommunlitteratur.

Ono, M., R. Ono, et al. (2008). Origami för barn : lätta och roliga projekt steg för steg / Mari Ono och Roshin Ono ; från engelskan av Monica Norberg, Valentin förlag AB.

Roth, W.-M. (2008). Authentic science revisited : in praise of diversity, heterogeneity, hybridity. Rotterdam, Sense.

Skovsmose, O., O. R. Christensen, et al. (2008). University Science and Mathematics Education in Transition. New York, Springer Verlag.

Sundgren, G. (2008). Bildning och pedagogik. Stockholm, Högskoleverket.

Tammet, D. and G. Zetterström (2008). Född en blå dag. Stockholm, Natur och kultur.

Taschner, R. J. (2007). Numbers at work : a cultural perspective. Wellesley, Mass., A K Peters.

Wertheim, M. (1997). Pythagoras’ trousers : God, physics, and the gender wars. New York ; London, W.W. Norton & Company.

Innehåll: MD