Nyförvärv mars, 2008

Appleby, Y., National Research and Development Centre for adult literacy and numeracy, et al. (2007). Bridges into Learning for Adults Who Find Provision Hard to Reach : developing adult teaching and learning : practitioner guides. Leicester, NIACE.
Baddeley, A. and A. D. Baddeley (2007). Working memory, thought, and action. Oxford, Oxford University Press.

Bjärvall, K. and R. Blombäck (2007). De livsviktiga : berättelser om lärare. Stockholm, Lärarförbundet.

Bulirsch, R., G. Denk, et al. (2008). From nano to space : applied mathematics inspired by Roland Bulirsch. Berlin, Springer.

Carlsen, M. (2008). Appropriating mathematical tools through problem solving in collaborative smallgroup settings. Kristiansand, University of Agder.

Egede Rasmussen, F. (2007). Billedkunstens geometri. Samsø, Forlaget Matematik.

Fleischer, H., M. Segolsson, et al. (2007). Forskande lärare i praktiken. Jönköping, Högskolan för lärande och kommunikation.

Freccero, U., T. Hortlund, et al. (2005). Bedömning av kvalitativ kunskap : konkreta exempel från gymnasieskolan. Solna, Gymnasietidningen : Grundskoletidningen : Fortbildningsförlaget.

Gardner, M., M. Gardner, et al. (2006). Aha! : a two volume collection. [Washington, DC, Mathematical Association of America.

Gathercole, S. E. and T. P. Alloway (2008). Working memory and learning : a practical guide for teachers. London ; Thousand Oaks, Calif., SAGE.

Goldkuhl, G. (1923). Praktisk handledning vid räknestickans användning. Stockholm, Bonnier.

Greenspan, S. I. and S. G. Shanker (2004). The first idea : how symbols, language, and intelligence evolved from our primate ancestors to modern humans. Cambridge, Mass., Da Capo.

Gustafsson, L. and L. Mouwitz (2008). Validation of adults’ proficiency : fairness in focus. Göteborg, Nationellt centrum för matematikutbildning, Göteborgs universitet.

Harris, M. (1997). Common threads : women, mathematics and work. Stoke-on-Trent, Trentham.

Kiselev, A. P. and A. Givental (2006). Kiselev’s geometry. Book I, Planimetry. El Cerrito, Calif., Sumizdat.

Knoebel, A. (2007). Mathematical masterpieces : further chronicles by the explorers. New York, Springer.

Korsell, I. (2007). Läromedel : det fria valet? : om lärares användning av läromedel. Stockholm, Liber.

Lagerberg, H. (2007). Lärarna : om utövarna av en svår konst. Stockholm, Ordfront.

Manaresi, M. (2007). ”Mathematics and culture in Europe : mathematics in art, technology, cinema and theatre.”

McIntosh, M. E. and R. J. Draper (1997). Write starts : 101 writing prompts for math. Palo Alto, CA, Dale Seymour Publications.

Moscovich, I. and D. Brion (2000). Probability games. New York, Workman Pub.

Poundstone, W. (2008). Gaming the vote : why elections aren’t fair (and what we can do about it). New York, Hill and Wang.

Riesbeck, E. (2008). På tal om matematik : matematiken, vardagen och den matematikdidaktiska diskursen. Linköping, Linköpings universitet, Institutionen för beteendevetenskap och lärande.

Schwermer, J., C. Goldstein, et al. (2007). The shaping of arithmetic : after C.F. Gauss’s Disquisitiones Arithmeticae. Berlin, Springer.

The Royal Society (2007).The UK’s science and mathematics teaching workforce: a ’state of the nation’ report 2007. London, The Royal Society.

Innehåll: MD