Publikationerna kan i de flesta fall köpas genom någon svensk internetbokhandel som AdLibris eller Bokus. Vill man veta vilka bibliotek som har boken söker man i Libris.Collins, A. and L. S. Dacey (2011). The Xs and whys of algebra : key ideas and common misconceptions. Portland, Me., Stenhouse Publishers.
Dabell, J., B. Keogh, et al. (2008). Concept cartoons in mathematics education. Sandbach, Millgate House Education.
Dahl, T. (2011). Problemlösning kan avslöja matematiska förmågor : att upptäcka matematiska förmågor i en matematisk aktivitet. Växjö Kalmar, Linnéuniversitetet.
Dietz, A. K. (1949). Algebraic expressions in handwoven textiles. Louisville, Little Loomhouse.
Haager, D., J. K. Klingner, et al. (2007). Evidence-based reading practices for response to intervention. Baltimore ; London, Paul H. Brookes.
Holton, D. A. (2011). Problem solving : the creative side of mathematics. London, Mathematical Association.
Johansson, B. and M. Wirth (2011). Så erövrar barnen matematiken : talradsmetoden ger nya möjligheter. Uppsala, Kunskapsföretaget.
Kleiner, I. (2012). Excursions in the history of mathematics. New York, Springer.
Ljungblad, A.-L. and H. Lennerstad (2012). Matematik och respekt : matematikens mångfald och lyssnandets konst.Stockholm, Liber.
Moomaw, S. (2011). Teaching mathematics in early childhood. Baltimore, Brookes.
Pais, A. J. S. (2011). Mathematics education and the political : an ideology critique of an educational research field. Ålborg, Department of Learning and Philosophy, Ålborg University.
Pollman, M. J. (2010). Blocks and beyond : strengthening early math and science skills through spatial learning. Baltimore, Paul H. Brookes Pub. Co.
Selkirk, K. E. and W. W. Willson (1989). Fifty per cent proof : an anthology of mathematical humour. Cheltenham, Mathematical Association.
Skolverket (2012). Facts and figures 2011 [Elektronisk resurs] : pre-school activities, school-age childcare, schools and adult education in Sweden. Stockholm, Skolverket.
Sverige. Skolverket (2012). Tid för matematik : erfarenheter från matematiksatsningen 2009-2011. Stockholm, Skolverket.
Timperley, H. (2011). Realizing the power of professional learning. Maidenhead, Open University Press.