Böcker om matematik i skolbiblioteket, Förskoleklass – årskurs 6

Beskow, Börje (1959). Multi : [en rim-, bild- och klippbok, som gör multiplikationstabellen rolig]. Stockholm: Rabén & Sjögren.

Cohen, Nomi (2012). Den lustiga lilla gubben : en räknesaga. Lund: Studentlitteratur.

Cohen, Nomi (2012). Den lustiga lilla gubben och rymdvarelserna : en räknesaga. Lund: Studentlitteratur.

Dahl, K. (1996). Räkna med mig : mattegåtor för hela familjen. Stockholm: Alfabeta.

Dahl, K. and M. Lepp (1998). Ska vi leka matte? : finurliga lekar och kluriga spel. Stockholm: Alfabeta.

French, Vivian (2001). Alfabetas stora bok om siffrornas historia. Stockholm: Alfabeta.

Fridh, Linda (2010). Svenska siffror (Swedish counting). Stockholm: B. Wahlström.

Glimne, Dan (1998). Spel med knappar. Stockholm: Bonnier Carlsen.

Gustafson, Owe (2002). Siffer-bok. Stockholm: Bonnier Carlsen.

Hahr, Sofia, Hinnerud Pia & Bergström, Gunilla (2010). Alfons bollar med siffror. Stockholm: Rabén & Sjögren

Hewitt, Sally (2001). Astronauter och utomjordingar : [i formernas värld]. Stockholm : Bonnier Carlsen.

Hewitt, Sally (2001). Pirater till sjöss : [räkna till tio och ner igen]. Stockholm : Bonnier Carlsen.

Korolainen, Tuula (2004). Häxtal. Helsingfors: Söderström.

Kruusval, Catarina (2002). Ellens 1, 2, 3 : och ända till hundra. Stockholm: Rabén & Sjögren.

Landsem, Inger (2010). Norstedts sifferbok för de minsta. Stockholm: Norstedts

Lindberg, Doris (1991). Fakta om hur man räknade förr. Solna: Almqvist & Wiksell.

Scarry, Richard (2005). Räkna till tio : en bok med pussel. Stockholm: Bonnier Carlsén.

Snape, Juliet (2001). Räknelabyrinter: mattegåtor för barn. Stockholm: Bonnier Carlsen.

Skönlitteratur med ett matematiskt innehåll

Anderson, Lena (1996). Stockholm: Eriksson & Lindgren.

Bosson Rydell, Marie (2003). Kråkes sifferbok. Malmö : Gleerup

Bosson Rydell, Marie (2003). Kråke målar. Malmö : Gleerup

Brunhoff, Laurent de (1986). Babars räknebok. Stockholm: Rabén & Sjögren.

Eurelius, Anna-Karin (2002).Firma Kärlek & Matematik. Stockholm: Eriksson & Lindgren.

Gaarder, Jostein (1992). Spelkortsmysteriet. Stockholm: Rabén & Sjögren

Gustafson, Owe (2005). Igelkotten Ivar : en liten saga om storleksbegrepp. Stockholm: Bonnier Carlsen.

Hallberg, Lola (1969). Den lilla räknegumman. Stockholm: Verbum.

Malmström, Åke (1994). 6 karameller och 18 koppar te : räkna på skoj. Stockholm: Natur och kultur.

Nordqvist, Sven (1995). Minus och stora världen. Bromma: Opal.

Olczak, Martin (2006). Höjdarnas siffror. Stockholm: Bonnier Carlsen.

Poskitt, Kjartan (1999). De fyra fängslande räknesätten. Örnsköldsvik: Argasso.

Poskitt, Kjartan (2005). Fängslande matematik. Örnsköldsvik: Argasso.

Poskitt, Kjartan (2000). Magiska mått : längd, area och volym. Örnsköldsvik: Argasso.

Poskitt, Kjartan (2006). Mer fängslande matematik. Örnsköldsvik: Argasso

Sandberg, Inger (2001). Lilla nollan och dom andra. Stockholm: Bonnier Carlsen.

Sandberg, Inger (1977). Mathias bakar kakor. Stockholm: Rabén & Sjögren.

Tankel, Lara (1995). Hur mycket är klockan? Stockholm: BonnierCarlsen

Widerberg, Siv (2005). Räkna med tvillingarna. Stockholm : Eriksson & Lindgren

Wilke, Carina (2006). Trolleri i Sifferbo. Täby: Lilla e.

Innehåll: RMW