FORSKARMÖTEN 2020 – utlysningen är öppen

Alla intresserade gymnasieelever (inom alla ämnen) som ska börja årskurs 3 till hösten eller går ut årskurs 3 nu i vår och som är bosatta i Västra Götaland, är varmt välkomna att söka.

Den 10–12 augusti planerar Sveriges unga akademi att genomföra deras sommarforskarskola Forskarmöten i Fiskebäckskil på västkusten. Här får ungdomar möta unga, ledande forskare inom olika fält, från fysik till musik. Är du nyfiken på vad en forskare gör, vad man kan forska om och hur man blir en forskare? Vill du hänga med likasinnade på sommarlovet? Då kan detta vara något för dig!

INFORMATION MED ANLEDNING AV COVID-19
Utvecklingen följs noga och i juli tas beslut om det går att genomföra Forskarmöten.

Två nödvändiga förutsättningar för att det ska bli av är att:
– Folkhälsomyndighetens riktlinjer ändras (idag är inte grupper >50 personer eller onödiga resor tillåtna),
– det går att genomföra forskarskolan på ett tryggt och bra sätt.

Läs vidare [Sveriges unga akademi]