Besök NCM på Matematikbiennalen

Matematikbiennalen arrangeras för 20:e gången sedan starten 1980. I år liksom för två år sedan av Karlstads Universitet och denna gång på temat Matematik – En förunderlig resa.

NCM har som vanligt en monter där vi presenterar vår verksamhet och de senaste nyheterna. Du kan bl a prata med oss om programmeringsmodulen och den kommande matematikdidaktik och specialpedagogikmodulen.

Vårt nya häfte om Tärningar kommer att finnas till försäljning. Tärningar är den gemensamma nämnaren för de aktiviteter, spel och problem som presenteras i häftet. Idén till häftet har sitt ursprung i frågor från lärare som söker material att använda i matematikundervisning för nyanlända elever.

Passa på och lyssna på någon av de 16 olika föreläsningar som NCM:s medarbetare håller under biennalen!

Väl mött i Karlstad!