Hoppa till innehåll
NCM logotyp
Nationellt centrum för matematikutbildning
  • Aktuellt
  • Tidskrifter
    • Nämnaren
      • Om Nämnaren
      • Nämnaren – Aktuellt nummer
      • Nämnaren, tidigare nummer
      • Artikelregister
      • Fulltextsök PDF:er
      • Skriv för Nämnaren
    • NOMAD
      • Aktuellt nummer/current issue
      • Arkiv
      • Fulltextsök
      • Open access search
      • Redaktion
      • Abonnemang
      • Information for authors/reviewers
      • Workshop
      • NOMAD – Thematic issue
      • Best paper award
      • Om NOMAD
    • Forskningstidskrifter
  • Klassrum
    • Diamantdiagnoserna
      • – Inledning
      • Aritmetik
      • Rationella tal
      • Talmönster och Algebra
      • Mätning
      • Geometri
      • Sannolikhet och Statistik
      • – Diagnoser
    • Kängurutävlingen
      • Kängurutävlingen
      • Tidigare problem
      • Mikael Passares stipendium
    • Matematikpapper
    • Mattetalanger
    • Problemlösning
      • Adventsproblem
      • Dialoger om problemlösning, DPL
      • Kängurutävlingen
      • Månadens problem
      • Problemavdelningen
    • Strävorna
    • Uppslaget
  • Kompetensutveckling
    • Avhandlingar
    • Frågor & svar
    • Göran Emanuelsson-stipendiet
    • Konferenser
    • Matematikverkstad
    • Nätverk
    • Seminarier
    • Vad kan NCM erbjuda?
  • Webbshop
  • Om NCM
    • Besök NCM
    • Vad kan NCM erbjuda?
    • Kontakt
Sök
NCM logotyp
Nationellt centrum för matematikutbildning
Sök
  • Aktuellt
  • Tidskrifter
    • Nämnaren
      • Om Nämnaren
      • Nämnaren – Aktuellt nummer
      • Nämnaren, tidigare nummer
      • Artikelregister
      • Fulltextsök PDF:er
      • Skriv för Nämnaren
    • NOMAD
      • Aktuellt nummer/current issue
      • Arkiv
      • Fulltextsök
      • Open access search
      • Redaktion
      • Abonnemang
      • Information for authors/reviewers
      • Workshop
      • NOMAD – Thematic issue
      • Best paper award
      • Om NOMAD
    • Forskningstidskrifter
  • Klassrum
    • Diamantdiagnoserna
      • – Inledning
      • Aritmetik
      • Rationella tal
      • Talmönster och Algebra
      • Mätning
      • Geometri
      • Sannolikhet och Statistik
      • – Diagnoser
    • Kängurutävlingen
      • Kängurutävlingen
      • Tidigare problem
      • Mikael Passares stipendium
    • Matematikpapper
    • Mattetalanger
    • Problemlösning
      • Adventsproblem
      • Dialoger om problemlösning, DPL
      • Kängurutävlingen
      • Månadens problem
      • Problemavdelningen
    • Strävorna
    • Uppslaget
  • Kompetensutveckling
    • Avhandlingar
    • Frågor & svar
    • Göran Emanuelsson-stipendiet
    • Konferenser
    • Matematikverkstad
    • Nätverk
    • Seminarier
    • Vad kan NCM erbjuda?
  • Webbshop
  • Om NCM
    • Besök NCM
    • Vad kan NCM erbjuda?
    • Kontakt

NOMAD – 21 (3)

Nummer/Issue

Volume 21, No 3, September 2016

Editorial

Yvonne Liljekvist
Mathematics teachers’ knowledge-sharing on the Internet: pedagogical message in instruction materials

Evangelia Triantafyllou, Morten Misfeldt and Olga Timcenko
Attitudes towards mathematics as a subject, and mathematics learning and instruction in a trans-disciplinary engineering study

Anneli Dyrvold
The role of semiotic resources when reading and solving mathematics tasks

Janne Fauskanger og Reidar Mosvold
Lærerarbeidets matematiske undervisningsoppgaver

Shipra Sacheva, Marit Hvalsøe Schou and Andreas Lindenskov Tamborg
Reflections on having participated at the Pre-NORMA workshop

Innehåll: JH

NCM, Göteborgs universitet
Postadress: Box 160, 405 30 Göteborg

Besöksadress och företagspaket:
Vera Sandbergs Allé 5A, 2 tr, 411 33 Göteborg

Fakturaadress: Göteborgs universitet/NCM
Box 115, 405 30 Göteborg (Beställar-id måste anges)
Org.nr: 202100-3153

Kontakta NCM
E-post: ncm@ncm.gu.se
Telefon: 031-786 00 00 (universitetets växel)
Nämnaren: namnaren@ncm.gu.se
Föreståndare: Peter.Nystrom@ncm.gu.se

Webbintegritet
Om cookies i denna webbplats
Dataskyddsförordningen
Webbansvarig: Peter Nyström

Börja skriva och tryck enter för att söka