500 gymnasieelever ska räkna matte tillsammans

Mattecentrum arrangerar för femte året i rad ett Mattekonvent i Göteborg. I maj är det dags för Sveriges gymnasieelever att skriva det nationella provet i matematik. Den 17 maj anordnas därför ett Mattekonvent där 500 elever samlas på Chalmers för att tillsammans slipa formen inför provet, helt gratis.

I maj arrangerar Mattecentrum även konvent i Halmstad, Jönköping, Linköping, Luleå, Lund, Stockholm, Uppsala, Västerås och Östersund. Sammanlagt 2 550 elever väntas delta.

Platserna har fyllts upp snabbt i år och de elever jag har pratat med ser fram emot konventet! Det är många som känner att de verkligen behöver det här tillfället, oavsett om de kämpar med matten eller bara vill plugga lite extra fokuserat, säger Caroline Sten, regionansvarig Mattecentrum Sydväst.

»»» Läs vidare [Mattecentrum]