Sök till Kleindagarna 2014!

Kleindagarna är ett unikt projekt för att överbrygga glappet mellan gymnasiet och högskolan. I projektet samverkar 20 gymnasielärare och ett 10-tal forskare under tre dagar i Institut Mittag-Lefflers anrika lokaler för att tillsammans utveckla framtidens matematiklektioner för gymnasieskolan.

Kleindagarna 2014 arrangeras mellan 13-15 juni och under dagarna presenteras nya perspektiv på matematik av forskare varvat med insikter från lärarnas undervisningssituation.

Alla gymnasielärare som undervisar i matematikämnet är välkomna och vi eftersträvar en bredd av erfarenheter i den deltagande gruppen. Deltagande i projektet är kostnadsfritt för utvalda lärare. Ansök senast den 1 april på denna länk.

Kleindagarna arrangeras Svenska kommittén för matematikutbildning (SKM), i samarbete med Svenska nationalkommittén för matematik och Institut Mittag-Leffler. Alla moment i projektet sker i Institut Mittag-Lefflers lokaler på Djursholm, strax utanför Stockholm.

För ansökan och mer information om Kleindagarna besök Svenska kommittén för matematikutbildning och Institut Mittag-Leffler.

Ansök till Kleindagarna 2014