Vi tipsar om Mattecoach.se! Helt gratis hjälp online.

Mattecoach är en kostnadsfri hjälp för alla elever som läser matematik på grundskole- och gymnasienivå. Även du som läser gymnasiekurser på Komvux, folkhögskola eller ett basår är välkommen att höra av dig. Nu har de tagit fram en ny webbsida där det är enkelt att komma igång och chatta med en coach.

Alla som arbetar som mattecoacher är matematiklärarstudenter. De har läst matematik och matematikdidaktik (om att lära ut matematik) på universitetet. Dessutom får de en särskild utbildning i hur de ska hjälpa dig på bästa sätt via internet.

Verksamheten finansieras av Linköpings universitet, Chalmers och KTH samt Erling-Perssons Stiftelse och är därför helt gratis för elever och föräldrar. Oavsett om du känner att du ligger efter och behöver extra hjälp eller om du siktar på högsta betyg.

Läs vidare på [Mattecoach.se]