Publikationerna kan i de flesta fall köpas genom någon svensk internetbokhandel som AdLibris eller Bokus. Vill man veta vilka bibliotek som har boken söker man i Libris.Alsina, C. and R. B. Nelsen (2011). Icons of mathematics : an exploration of twenty key images. [Washington, D.C.], Mathematical Association of America.
Becevic, S. (2011). Klassrumsbedömning i matematik på gymnasieskolans nivå [Elektronisk resurs]. Linköping, Linköpings universitet.
Broady, D. (2011). Inventering av svensk utbildningsvetenskaplig forskning : redovisning av ett uppdrag för Vetenskapsrådets utbildningsvetenskapliga kommitté. Stockholm, Vetenskapsrådet.
Gueudet, G., B. Pepin, et al. (2011). From Text to ’lived’ Resources Mathematics Curriculum Materials and Teacher Development. Dordrecht, Springer Verlag.
Haara, F. O. and Universitetet i Bergen (2011). Unveiling teachers’ reasons for choosing practical activities in mathematics teaching. Bergen, University of Bergen.
Hansson, Å. (2011). Ansvar för matematiklärande [Elektronisk resurs] : effekter av undervisningsansvar i det flerspråkiga klassrummet. Göteborg, Acta universitatis Gothoburgensis.
Haridus- ja Teadusministeerium and Estonian Ministry of Education and Research (2010). Education and research in Estonia : 2010/2011. Tartu, Haridus- ja Teadusministeerium.
Holst, G. (1975). Räknepenningar : ursprung, användning, utförande. Göteborg, Numismatiska litteratursällskapet i Göteborg.
Johansson, B. (2011). Varför är subtraktion svårt? : orsaker och förslag till åtgärder. Uppsala, Kunskapsföretaget.
Krzywacki, H. (2009). Becoming a teacher : emerging teacher identity in mathematics teacher education. Helsinki, Helsingin yliopisto.
Tiivistelmä.
Kupiainen, S., J. Hautamäki, et al. (2009). The Finnish education system and Pisa. [Helsinki], Ministry of Education : distribution: Helsinki University Print Bookstore.
Legendre, G. L. and S. Graziani (2011). Pasta by design. New York, Thames & Hudson.
Linde, I. (2011). En kärleksförklaring. Stockholm, Norstedt.
Luehmann, A. and R. Borasi (2011). Blogging as change : transforming science & math education through new media literacies. New York, Peter Lang.
Nordlund, K. P. (1869). Räkneöfningsexempel för skolor : uppställda med afseende på heuristiska methodens användande. H. 1, Hela tal. Gefle, Hjalmar Ewerlöf.
Schröder, M. (2010). Saraswati’s way. New York, Farrar Straus Giroux.
Skovsmose, O. (2011). An invitation to critical mathematics education. Rotterdam, Sense.
Skovsmose, O. and O. Ravn (2011). Matematikfilosofi. Aarhus, Systime.
Zvonkin, A. K., A. Yarkho, et al. (2011). Math from three to seven : the story of a mathematical circle for preschoolers. Berkeley, Calif.
Providence. R.I., Mathematical Sciences Research Institute ; American Mathematical Society.