Adams, B. L. and J. Lipka (2003). Building a fish rack : investigations into proofs, properties, perimeter and area. Calgary, Detselig Enterprises.
Aigner, M. and G. M. Ziegler (2004). Proofs from The Book. Berlin, Springer.
Barwell, R., O. McNamara, et al. (2004). Research in mathematics education. papers of the British Society for Research into Learning Mathematics. London, British Society for Research into Learning Mathematics.
Bay-Williams, J. M. and S. L. Martinie (2004). Math and literature : grades 6-8. Sausalito, CA, Math Solutions Publications.
Berends, M. (2005). Examining gaps in mathematics achievement among racial ethnic groups, 1972-1992. Santa Monica, Calif., RAND Corporation.
Berg, G. (2003). Att förstå skolan : en teori om skolan som institution och skolor som organisationer. Lund, Studentlitteratur.
Blaesild, P., L. B. Kristensen, et al. (2005). Spil matematik. Kbh., Matematiklaererforeningen.
Borgström, L., P. Gougoulakis, et al. (2006). Vuxenantologin : en grundbok om vuxnas lärande. Stockholm, Atlas.
Bransford, J., S. Donovan, et al. (2005). How students learn : history, mathematics, and science in the classroom. Washington, DC, National Academies Press.
Bresser, R. (2004). Math and literature : grades 4-6. Sausalito, CA, Math Solutions Publications.
Burns, M. and S. Sheffield (2004). Math and literature : grades 2-3. Sausalito, CA, Math Solutions Publications.
Burns, M. and S. Sheffield (2004). Math and literature : grades K-1. Sausalito, CA, Math Solutions Publications.
Corfield, D. (2003). Towards a philosophy of real mathematics. Cambridge, Cambridge University Press.
Cowan, P. (2006). Teaching mathematics : a handbook for primary and secondary school teachers. London, RoutledgeFalmer.
Danesi, M. (2004). The liar paradox and the towers of Hanoi The ten greatest puzzles of all time. Hoboken, N.J., J. Wiley.
Engström, A. and O. Magne (2006). Medelsta-matematik. Örebro, Pedagogiska institutionen Örebro universitet.
Engström, L. (2006). Möjligheter till lärande i matematik : lärares problemformuleringar och dynamisk programvara. Stockholm, HLS förlag.
Enström, N., M. Klockljung, et al. (2005). Förskolan är framtidens arbetsplats. Stockholm, Myndigheten för skolutveckling : Liber distribution.
Ferm, R., P. Malmberg, et al. (2001). Språkboken : en antologi om språkundervisning och språkinlärning. Stockholm, Myndigheten för skolutveckling.
Germain-McCarthy, Y. and K. Owens (2005). Mathematics and multi-ethnic students : exemplary practices. Larchmont, N.Y., Eye On Education.
Gonick, L. and W. Smith (1993). The cartoon guide to statistics. New York, NY, HarperPerennial.
Hardy, C., L. A. Masterman, et al. (2003). Egg Island. Calgary, AB, Detselig Enterprises.
Hellman, K. and Myndigheten för skolutveckling (2004). Dialog i verkligheten : på jakt efter röda trådar. Stockholm, Myndigheten för skolutveckling : Liber distribution.
Hersh, R. (2005). 18 unconventional essays on the nature of mathematics. New York, NY, Springer.
Illeris, K. (2003). Voksenuddannelse og voksenlaering. Frederiksberg Kbh., Roskilde Universitetsforlag ; Learning Lab Denmark.
Jarvis, P. (2004). Adult education and lifelong learning : theory and practice. London, RoutledgeFalmer.
Juter, K. (2006). Limits of functions: university students’ concept development. Luleå.
Larsson, S. and L.-E. Olsson (2006). Om vuxnas studier. Lund, Studentlitteratur.
Lederman, L. M. and C. T. Hill (2004). Symmetry and the beautiful universe. Amherst, N.Y., Prometheus Books.
Lever, M. (2003). Measures and handling data : activities for children with mathematical learning difficulties. London, David Fulton.
Lever, M. (2003). Shape and space : activities for children with mathematical learning difficulties. London, David Fulton.
Lipka, J. (2003). Going to Egg Island : adventures in grouping and place values. Calgary, Detselig Enterprises.
Lysø, K. O. (2005). Sannsynlighetsregning : en fagdidaktisk innføring. Bergen, Caspar forl.
Mazur, J. (2004). Euclid in the rainforest : discovering universal truth in logic and math. New York, Pi.
Myndigheten för skolutveckling (2004). Hur lär man sig svenska som vuxen? : liten handbok för dig som arbetar med personer som har svenska som andraspråk. Stockholm, Myndigheten för skolutveckling ; Liber distribution.
Myndigheten för skolutveckling (2004). LekaSpråkaLära : lärande lek om språk i förskola och bibliotek. Stockholm, Myndigheten för skolutveckling ; Liber distribution.
Myndigheten för skolutveckling (2005). Elever som behöver stöd men får för lite. Stockholm, Myndigheten för skolutveckling : Liber distributör.
Myndigheten för skolutveckling (2005). Utmärkelsen skola för hållbar utveckling : en livsviktig inbjudan till din skola. Stockholm, Myndigheten för skolutveckling.
Myndigheten för skolutveckling and Specialpedagogiska institutet (2005). Att utveckla bedömarkompetens : ett diskussionsunderlag om kunskap och bedömning med inriktning mot elever som har svårt att nå målen. Stockholm, Härnösand, Myndigheten för skolutveckling ; Specialpedagogiska institutet.
Mörck, J. and S. Jansson (2005). Gå ut och räkna med skogen : praktisk matematik med skoglig anknytning för mellan- och högstadiet. Falun, Alla Tider Teknik.
Ouaknin, M.-A. (2004). The mystery of numbers. New York, Assouline.
Pelfrey, R. (2006). The mathematics program improvement review : a comprehensive evaluation process for K-12 schools. Alexandria, Va., Association for Supervision and Curriculum Development.
Ridderstad, A. (2006). Utvärdering av specialpedagogprogrammet vid svenska högskolor. Stockholm, Högskoleverket.
Rucker, R. v. B. (2005). Infinity and the mind : the science and philosophy of the infinite. Princeton, Princeton University Press.
Sperry Smith, S. (2006). Early childhood mathematics. Boston, Pearson/Allyn and Bacon.
Sullivan, P. and P. Lilburn (2002). Good questions for math teaching : why ask them and what to ask, K-6. Sausalito, CA, Math Solutions Publications.
Vaderlind, P. (2006). Paul Vaderlinds annorlunda sudokubok : 111 handgjorda sudokupussel i olika varianter. Stockholm, Svenska förlaget.
Wagner, M. (2005). The geometries of visual space. Mahwah, N.J., Lawrence Erlbaum.
Wallace, D. F. (2003). Everything and more : a compact history of infinity. New York, Norton.
Yde, P. B. and Matematiklaererforeningen. (2005). Hvad skal det koste? : aktiers pris. Kbh., Matematiklaererforeningen.
Innehåll: MD