(2005). Lär dig räkna 1-10, Rebus.
(2005). Räkna och upptäck, Titta-känna, Rebus.
(2006). Utvärdering av utbildningar till civilingenjör vid svenska universitet och högskolor. Stockholm, Högskoleverket.
Aigner-Clark, J., N. Zaidi, et al. (2004). Leta och lär om former. Malmö, Richter.
Association of Teachers of Mathematics (2005). Moving on with dynamic geometry. Derby, Association of Teachers of Mathematics.
Assouline, S. G. and A. Lupkowski-Shoplik (2005). Developing math talent : a guide for educating gifted and advanced learners in math. Waco, Tex., Prufrock Press.
Benson, S. and S. Addington (2005). Ways to think about mathematics : activities and investigations for grade 6-12 teachers. Thousand Oaks, CA, Corwin Press.
Black, P. and Kings College London (2002). Working inside the black box : assessment for learning in the classroom. London, nferNelson.
Borman, K. M. (2005). Meaningful urban education reform : confronting the learning crisis in mathematics and science. Albany, State University of New York Press.
Boro, P. and A. Gutiérrez (2006). Handbook of research on the psychology of mathematics education : past, present and future. Rotterdam, Sense Publishers.
Bosson Rydell, M. and J. Lindholm (2003). Kråke målar. Malmö, Gleerup.
Bosson Rydell, M. and J. Lindholm (2003). Kråkes sifferbok. Malmö, Gleerup.
Browder, D. M. and F. Spooner (2006). Teaching language arts, math, and science to students with significant cognitive disabilities. Baltimore, Paul H. Brookes Pub.
Bruna, D. and M. Henrikson (2003). Vad är runt? Bromma, Ordalaget.
Bruna, D. and M. Henrikson (2004). Räkna med Miffy! Bromma, Ordalaget.
Chiodo, V., A. Dena, et al. (2005). Titta och räkna 1 2 3. Helsingborg, Rebus.
Davies, R. and P. Rydemalm (2004). Thomas’ 1 2 3 : lär dig räkna med Thomas. Malmö, Buster.
Davis, P. J., R. Hersh, et al. (1995). The mathematical experience. Boston ; Basel, Birkhauser.
DeBoer, J., N. Munger, et al. (2005). Fred på jorden. Örebro, Marcus.
Essen, E. v., A. Winther Petersen, et al. (1994). Utraditionelle matematikopgaver. Kbh, Matematiklaererforeningen.
Feferman, A. B. and S. Feferman (2004). Alfred Tarski : life and logic. Cambridge, U.K. ; New York, Cambridge University Press.
Felsager, B. and Matematiklaererforeningen. (2003). Jeg er den største – om optimeringsproblemer i geometri. Kbh., Matematiklaererforeningen.
Fors, V. (2006). The missing link in learning in science centres. Luleå,.
Fransson, T. (2006). Artefacts and objectification of mathematical knowledge : a study of students’ interaction with concrete material in analytic geometry. Växjö, Växjö univ.
Frederickson, G. N. (1997). Dissections : plane & fancy. Cambridge, Cambridge Univ. Press.
Fruensgaard, N. and Matematiklaererforeningen (2004). Hvor gammel bliver jeg? : om Excelberegninger på en levealdermodel. Kbh., Matematiklaererforeningen.
Gustafson, O. and L. Haglund (2005). Igelkotten Ivar : en liten saga om storleksbegrepp. Stockholm, Bonnier Carlsen.
Gutman, A., G. Hallensleben, et al. (2004). Ett, två, tre. Stockholm, Natur och kultur.
Hoyle, R. B. (2006). Pattern formation : an introduction to methods. Cambridge, Cambridge University Press.
Jandl, E., N. Junge, et al. (2004). Min tur. Stockholm, En bok för alla.
Johansson, A. and TAM-Arkiv (2001). Från folkskola till grundskola : lärare berättar. Stockholm, TAM-Arkiv : Stift. Sveriges allmänna folkskollärarfören. : Lärarförb.
Jørgensen, B. and Matematiklaererforeningen (2005). Kan det gøres bedre? : lineaer programmering med Derive. Kbh., Matematiklaererforeningen.
Land, F. (2005). Lek med mej! : titta-känna. Helsingborg, Rebus.
Lipka, J. and G. V. Mohatt (1998). Transforming the culture of schools : Yup’ik Eskimo examples. Mahwah, N.J. ; London, Lawrence Erlbaum Associates.
Martínez, G. and M. Kössler (2005). Morden i Oxford. Stockholm, Bonnier.
Millroy, W. L. (1992). An ethnographic study of the mathematical ideas of a group of carpenters. Reston, Va., National Council of Teachers of Mathematics.
Mosvold, R. (2005). Mathematics in everyday life : a study of beliefs and actions. Bergen, University of Bergen Department of Mathematics.
Mumford, D., C. Series, et al. (2002). Indra’s pearls : the vision of Felix Klein. Cambridge, Cambridge Univ. Press.
Murray, J. and V. Koshy (2002). Unlocking numeracy : a guide for primary schools. London, David Fulton.
Playfair, W., I. Spence, et al. (2005). Commercial and political atlas and Statistical breviary. Cambridge ; New York, Cambridge University Press.
Posamentier, A. S. (2003). Math wonders to inspire teachers and students. Alexandria, VA, Association for Supervision and Curriculum Development.
Rasch-Halvorsen, A. and H. Johnsbråten (2006). Norsk matematikkråds undersøkelse våren 2005 : en undersøkelse av grunnleggende matematisk kunnskap for studenter som begynner på matematikkrevende studier i Norge : rapport utarbeidet for Norsk matematikkråd ved Høgskolen i Telemark avd. EFL Notodden. Notodden, Høgskolen.
Rothstein, E., G. Lauber, et al. (2003). Write for mathematics. Glenview, IL, Pearson SkyLight.
Schmidt, J. and Matematiklaererforeningen. (2004). Lige og ulige : om grafers symmetri. Kbh., Matematiklaererforeningen.
Senn, S. (2003). Dicing with death : chance, risk, and health. Cambridge, Cambridge University Press.
Sherman, H. J., L. I. Richardson, et al. (2004). Teaching children who struggle with mathematics : a systematic approach to analysis and correction. Upper Saddle River, N.J., Merrill Prentice Hall.
Sliva, J. A. (2004). Teaching inclusive mathematics to special learners, K-6. Thousand Oaks, CA, Corwin Press.
Stephenson, K. (2005). Introduction to circle packing : the theory of discrete analytic functions. New York, Cambridge Univ. Press.
Swan, P. (2003). Motivational maths : lesson starters and investigations. Coventry, Prim-Ed Publishing.
Svendsen, T. and Matematiklaererforeningen. (2003). Himmelsk matematik. Kbh., Matematiklaererforeningen.
Om hvordan man i antikken har brugt klassisk geometri og andre former for matematik i astronomien.
Svendsen, T. and Matematiklaererforeningen. (2004). Lysende matematik. Kbh., Matematiklaererforeningen.
Om matematikkens rolle i den videnskabelige revolution, hvor det bliver klart, at det er Solen og ikke Jorden, der er i centrum for planeternes bevaegelse.
Thune Jacobsen, C. and Matematiklaererforeningen. (2003). Højt oppe langt nede : funktioner af 2 variable. Kbh., Matematiklaererforeningen.
Utbildningsdepartementet (2006). Likvärdighet i utbildningen : tematisk granskning : Sveriges landrapport. Stockholm, Utbildnings- och kulturdepartementet Regeringskansliet.
Widerberg, S. and C. Torudd (2005). Räkna med tvillingarna. Stockholm, Eriksson & Lindgren.
Vils Pedersen, T. and Matematiklaererforeningen (2005). Vaekst. Kbh., Matematiklaererforeningen.
Wright, R. J. (2006). Teaching number in the classroom with 4-8 year-olds. London ; Thousan Oaks, Calif., Paul Chapman.
Innehåll: MD